Saturday, May 07, 2011

我的第一次爬山就是Gunung Stong Trip.


这座山就让我想起以前的自己,没爬过山的我。记得在2008年那时,刚学院毕业就踏入社会找了第一份工在Banting Ecsso Station 为会计书记,做不久几个月。。有一天晚上接到朋友的一通电话,问我想不想做Parttime 在一间小小的医药房?唔。。有Partime 才做两小时的工。。不错吧。。就这样我的生活就这样的开始了。当时,我的想法就是我的生活就是这样过一生。简简单单的过,不必烦恼,不必担心,没有要求。我的生活就是做工,回家,睡觉。。这样的生活我相信每个人都有过,而我自己也很少出外门,也不爱出外门跟朋友们交流,聚会等等。在医药房也做了几个月,就有一天我朋友约我去爬山。我的第一的疑问和心态是带着好奇的心问我朋友,爬山是不是用绳子爬上去的??身上需要带些甚么嘛?跟谁去?这座山真的能让我回想到过去的自己。因为Gunung Stong让我在次再次的参与爬山的活动。
The mountain reminds me of my past, I never climb any mountain before. I remember in 2008 when I just graduated I found a first job in Banting Ecsso Station as accounting clerk . . One night a friend, asked if I wanted to do Parttime job in a clinic? Well. . Two hours for part time work. . Pretty good. . My life began. At that time, I thought that my life will remain the same,  simple, not too worry, there is no requirement. My life is work, home, sleep. . This kind of life I believe everyone has had, and I rarely go out, do not like to socialize with friends, or participate in any event and so on. After work at the clinic for few months, there is one day my friend invited me to mountain climbing. My first question is with a curious mind and heart to ask my friends, use climbing rope to climb it is ? ? What to bring??? With Who? Gunung Stong always make me brought back memories....

我加入了ODA有四年了,爬了不少座的山。每一次参与都是跟很多来自不同的背景,学历,年龄,职业,和不同的性格的参与者。唯一一样的就是。。“一起爬山到顶峰”每一座山都有他的特别和美景。而Gunung Stong 的特别就是他拥有七层的瀑布,日出,在Campsite Baha 可以看着那遥远的山景。让我觉得好舒服,好温软。只可惜,我们去不到Campsite Baha 过一夜。Campsite Baha 真的很美,地方大,又有的看日出。。。没关系,这次看不到,下次我们一定看得到。。。因为,这座山的出名度也来也红。。系统也一直的在改变。报名费,放车费,森林票等等。还有就是我很不认同G的说法,Puffy 不能上山,因为经过外边的每一个人的投票,真的不公平!!不过,老师时常告诉我们,来到别人的地方,就要尊重他们。比起以前我们真的很幸运。
I joined ODA four years, went to numbers of mountain. Every trip, there are many from different backgrounds, education, age, occupation, and the different character of the participants. The only thing is the same. . "climbed to the summit, " Every mountain has its specialty and views. Gunung Stong specialty is that it has seven steps waterfalls, sunrise, distant mountain view from Campsite Baha. Made me feel so comfortable, good and gentle everytime I starred at it. Unfortunately, we did not camp at Campsite Baha this trip. Campsite Baha really beautiful, great place, and also see the sunrise. . . However, It does not matter, next time we will see it. . . Because the mountain is well known . . System has been keep changing. Registration fee, parking fare, tickets and so forest entrance fee. I do not agree with Guide there to say, Puffy is not allow to enter the mountains, really not fair! ! However, teachers often told us that we are at someone's else place, we must respect them.

Gunung Stong 的路程,没有甚么变,瀑布还是这么的美,这么的吸引人。当我走到我以前的路段,都会出现一些画面在那。好怀念。。。那些人,那些食物,那晚的汤圆,瞄瞄走不动,Yan Mum 和 Kent 一路带她走,直到晚上才到Campsite Baha.那晚大家都把晚餐准备好了,那时刻大家的心情很担心,直到她到了的那一刻。。。哈哈!!大家的心情都高兴了起来。。。好感动!!(刚刚去打开以前的照片,原来我去过了两次Gunung Stong) 这些画面是不会在重来,只能收在心里。而这一次,第一次在Gunung Stong night walk, 真的有不错的感觉,不辛的是Wee Lee 不小心跌了一脚,伤到了眼角。让大家都很操及。多谢Simpson 扶他到Campsite.


Gunung Stong trail, there is not much changes, the beauty of waterfalls, still so attractive. Pictures after picture appear in front of me, reminded on previous trips scenarios. I really miss. . . Those people, the food, the night of the glutinous rice balls, Miao Miao walk, Yan Mum and Kent all the way taking care of her, until the night before they reached Campsite Baha. That night we get the dinner ready, and that moment everyone's feelings are concerned Until the moment she reaching to us. . . Ha ha! ! Everyone's mood is happy again. . . Touching! ! (Just to open the previous photos, the original I've been to Gunung Stong twice) all these picture is not going to appear again, but only stay close at heart. This time, the first time in Gunung Stong night walk, really good feeling, Wee Lee accidentally fell, and hurt his eyes. Everyone is worried and Thank you Simpson helped him to Campsite.


这一次大家都带着“我不醉,我不醉,不醉,请你别担心我”的心情把这座山给完成。谢谢你们大家。。Jess Teo,Lim Vui, Simpson, Boon Tzong,Jacky Koh, Kar Ping, Sim Mei, Wee Lee, Huey Khim, Hui Sim, Jeanettne Liew, Hooi Sun, Chai Hong Chu Yao. 特别谢谢ODA Committee Pang Siew Ting, Ang Chian Nii, Ms.Puffy and 我们的老师Ms.Lim Kwee Hoon.

This time our theme is "I'm not drunk, I'm not drunk, not drunk, you do not worry about me"mood to the mountain to complete the trip. Thank you all. . Jess Teo, Lim Vui, Simpson, Boon Tzong, Jacky Koh, Kar Ping, Sim Mei, Wee Lee, Huey Khim, Hui Sim, Jeanettne Liew, Hooi Sun, Chai Hong Chu Yao. special thanks to ODA Committee Pang Siew Ting, Ang Chian Nii, Ms.Puffy and our Teacher Ms.Lim Kwee Hoon.
Thank You Every One and See You ALL again ODA Coming Soon Trip!!!!
You ALL are So......GREAT!!!

No comments: